Entrevistes en premsa

Entrevistes en premsa a Ferran Cerdans Serra de Llibres Artesans

“Cada vegada es valoren més els llibres artesans manuscrits”

Ferran Cerdans: “Cada vegada es valoren més els llibres artesans manuscrits” Ester Puig, Manresa - elsetmanari.cat - 13/03/2015

Entrevista a l'escriptor i autor de "Llibres artesans", Ferran Cerdans.

Ester Puig a Ferran Cerdans Serra de Llibres Artesans

Ester Puig: Presentes la proposta de "Llibres artesans" amb “poemes comestibles”, dins d’aquesta edició de BaHiMa. Què hi podem trobar?

Ferran: Hi ha una mostra del meu treball. Sóc escriptor artesà i elaboro els meus propis llibres. He dut de tot: Llibres de contes curts, aforismes, poemes, manuscrits i altres formats. Amb “poemes comestibles” utilitzo tintes amb olis essencials perquè el lector pugui llegir els poemes i, al mateix temps, olorar-los.

El futur digital pot esperar

El futur digital pot esperar Eva Piquer, Barcelona - catorze.cat - 18/04/2014

El segell Llibres Artesans publica quatre nous volums de microrelats retallables i enquadernats a mà · Eva Piquer · catorze.cat

Sarah Dahan, Ferran Cerdans i Bel Olid. Foto: Catorze

Som al 2002. Un paio estrany de Santpedor es posa a fer llibres artesans. Escrits i enquadernats a mà. I s'empesca un lema provocador: "Fem els llibres del futur". Provocador... i visionari. "Quan tot sigui digital, els meus llibres encara tindran més valor", pensava llavors en Ferran Cerdans. Però ha resultat que el futur immediat no era digital. I que, immersos en una crisi que el 2002 no podíem ni sospitar, hem tornat a valorar les coses autèntiques, fetes a mida, a la manera artesanal. Avui rebroten les editorials petites, de quilòmetre zero, que fan llibres de proximitat, personalitzats. I el segell Llibres Artesans està més viu que mai: aquest 2014, Cerdans ha passat d'autopublicar els seus textos a publicar també textos aliens.

Il·lustrant els somnis literaris

Il·lustrant els somnis literaris Toni Mata, Manresa - Regió 7 - 31/01/2014

La Llibreria Papasseit de Manresa exposa la col·laboració de la il·lustradora Montse Bugatell amb el projecte de relats de Ferran Cerdans

Conte curt Declaració de l'escombriaire

En el territori fascinant i imprevisible que es desplega entre la fantasiositat del somni i la descàrrega de llibertat de la ironia escriu Ferran Cerdans els trenta-tres relats del llibre Perdonin que No em Disculpi, un projecte de confecció artesanal del fet literari i editorial les portades de cadascun dels cinc-cents exem- plars del qual porten la firma d'un artista. La sèrie de deu cobertes realitzades per la il·lustradora Montse Bugatell s'exposen a la Llibreria Papasseit del nucli antic de Manresa fins a mitjan mes que ve.

Entrevista amb Albert Lesán a La Ciutat

Entrevista amb Albert Lesán sobre Llibres Artesans i el recull de contes curts Perdonin que no em disculpi, al programa La Ciutat d'Onda Cero. Barcelona, 01/11/2013.

Podeu escoltar el programa sencer a la secció de La Ciutat, "El magazine de Barcelona amb Albert Lesán", a la web Onda Cero:
La Ciutat 01.11.2013 13:00 (a partir de 35:50).

També he publicat l'entrevista en concret (8 minuts) al soundcloud: